Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDi // RENAULT KADJAR 1.5 dCi : In Vlaamse velden

Echte 4x4’s zijn dit natuurlijk niet. Maar da’s geen ramp, de Tucson, Kadjar en consoorten verkiezen daguitstappen boven ruige avonturen.

Overzicht :

Wen er al maar aan, dit duo zal je de komende maanden in grote getale op Belgisch wegdek zien paraderen. Sommige dingen zijn nu eenmaal makkelijk te voorspellen. Waarom? Kijk naar de hitlijsten, waar het trio Hyundai ix35, Renault Captur en Nissan Qashqai zich met hun verkoopcijfers staande houdt in de subtop, ter hoogte van de Peugeot 208 en Skoda Octavia. Mix de Fransman en de Japanner tot een smeuïg geheel en je hebt deze Kadjar. Beide alliantiepartners hebben hun samenwerking inmiddels immers aardig op bedrijfstemperatuur gekregen. Deze op de Qashqai gebaseerde nieuwkomer wordt geacht mee te deinen op het enorme succes van de Captur. En behalve die Nissan zal de Tucson wellicht de mondigste oppositie voeren.
Want zijn de Fransen, op de Koléos na, nagenoeg complete groentjes in deze klasse, dan heeft Hyundai zich de afgelopen jaren in de positie van specialist terzake gewurmd. Het is te zeggen, waar de gewone modellen bescheidener presteren, doen ze op de markt van de cross-overs mee voor de hoofdprijzen. Eerst met de Tucson van halverwege de jaren 2000, daarna met de ix35, die bijna steevast het bestverkochte model van het merk werden. Die laatste naam is inmiddels alweer verleden tijd, de Koreanen noemen de opvolger weer gewoon Tucson. Logisch eigenlijk, die naam bekt gewoon veel smakelijker.

Het moederinstinct valt massaal voor dit soort rijdende kribbes
Journalist AutoGids/AutoWereld