Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 43755 - 65275€ | 127 - 163 g/km (WLTP) |
Benzine | 40570 - 64625€ | 139 - 1554 g/km (WLTP) |
Hybride benzine Plug-in | 51635 - 67315€ | 24 - 27 g/km (WLTP) |
Skoda Superb
De derde generatie van de Skoda Superb, die in de zomer van 2015 werd voorgesteld, onderging voor het modeljaar 2020 een facelift, met als belangrijkste kenmerken een bredere grille, ledkoplampen en een chroomstrip achteraan. De grote vijfde deur geeft nog altijd toegang tot een gigantisch koffervolume, dat minstens 625 liter bedraagt en tot 1.700 liter kan worden uitgebreid. Ook de ruimte op de achterbank is ronduit indrukwekkend, zeker voor de benen. De voorste inzittenden hebben evenmin reden te klagen. Digitale instrumenten zijn standaard. Dankzij de vrij lichte MQB-structuur van de Volkswagen-groep houdt deze grote Skoda zijn gewicht onder controle. Onder andere daardoor kan hij ondanks zijn lange wielbasis en brede sporen uitpakken met een dynamisch en snedig weggedrag. Het motorenpalet bestaat uit drie benzines (150 tot 280 pk) en twee diesels (150 en 200 pk), aangevuld met een plug-inhybride. Die iV-versie heeft een gecombineerd vermogen van 218 pk en kan 63 kilometer elektrisch rijden volgens de WLTP-cyclus, zodat de CO2-uitstoot ver onder de fiscale drempel van 50 g/km blijft. De koffer van deze stekkerversie boet weliswaar 150 liter aan volume in, maar blijft met 485 liter meer dan groot genoeg. De Skoda Superb is een zeer competente reisberline die zijn taak met verve vervult en zelfs best wat rijplezier weet te bieden. Zijn grootste aantrekkingskracht blijft echter het enorme ruimteaanbod, gekoppeld aan een meer dan aanvaardbaar comfort. Anderzijds is hij niet meer de prijsbreker die eerdere generaties wél waren.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 45055 - 66585€ | 131 - 166 g/km (WLTP) |
Benzine | 41875 - 65935€ | 145 - 198 g/km (WLTP) |
Hybride benzine Plug-in | 52945 - 68620€ | 26 - 29 g/km (WLTP) |
Skoda Superb Combi
De Skoda Superb Combi gaat alweer even mee: de huidige generatie werd in 2015 gelanceerd en kreeg een (lichte) facelift in 2019. De Combi is 5 centimeter langer dan de berline waarvan hij is afgeleid. Die groei komt uitsluitend het laadvolume ten goede. De zitruimte achterin bleef ongewijzigd – maar die was dan ook al vorstelijk in de vijfdeurs. De inzittenden kunnen bovendien heel wat bagage meenemen: de koffer van de Combi slikt 660 liter in vijfzitsopstelling en als je de achterbank neerklapt, neemt dat volume toe tot 1.905 liter. Daarmee is dit de break met de grootste koffer op de markt. Voorin vinden we een dashboard dat identiek is aan dat van de berline. De Combi heeft ook recht op dezelfde uitrustingsmogelijkheden, onder andere qua connectiviteit. Rijden doet deze Skoda aangenaam: koetswerkbewegingen worden goed beheerst en de ophanging is comfortabel. Als optie wordt ook een gestuurde schokdemping aangeboden, die voor nog meer comfort zorgt. Er bestaat ook een avontuurlijk aangeklede versie die wat hoger op zijn poten staat, de Scout. Onder de motorkap liggen dezelfde krachtbronnen als in de berline, inclusief de voor zelfstandigen fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride iV. De koffer is in dat geval weliswaar wat kleiner, maar nog altijd meer dan ruim genoeg. De Superb Combi is niet meer de break voor de kleine beurs... Maar zijn verhouding prijs-binnenruimte blijft onklopbaar. Zo is hij nog altijd een pak minder duur dan zijn Volkswagen-neef, de Passat Variant, waaraan deze Skoda technisch nochtans identiek is. Ook zijn comfort staat op een hoog niveau.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.