Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Ben jij een F1 kenner? AutoWereld daagt je uit!

Speel mee >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / SUBARU IMPREZA 2.0R : Vreemde eend

Hoewel Subaru zich via een klassiek koetswerkdesign naar de wensen van het Europese publiek tracht te plooien, blijft de Impreza de enige in zijn klasse met vierwielaandrijving en een boxermotor.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In onze contreien dankt de Subaru Impreza zijn naam en faam vooral aan de onlangs in een helicoptercrash overleden Colin McRae. Omdat de betreurde rallyheld de Japanse constructeur in 1995 aan een eerste WRC-wereldtitel hielp, natuurlijk. Maar ook omdat de Impreza het dankzij McRaes spectaculaire rijstijl en minstens zo spectaculaire crashes tot spirituele opvolger van de Ford Escort Cosworth en de Lancia Delta Integrale schopte. Wegens hun uitbundige spoilerwerk en gretige turbokracht genoten vooral de sportieve WRX-modellen en nog zottere STI-derivaten aanzien. Naast rallygod ontpopte de vierwielaangedreven Impreza zich tevens tot een onvermoeibaar werkpaard, een eigenschap die vooral caravanliefhebbers konden waarderen. Maar cultauto of niet, grote verkoopcijfers heeft de Japanner hier nooit laten optekenen. Daarvoor toonden de potente topversies zich te extreem en ontbeerde het motorenpalet een dieseloptie. En natuurlijk ziet Subaru dat liever anders. In afwachting van de dieselboxer rijdt het merk alvast een nieuwe generatie van de Impreza voor. Met een beduidend braver getekend koetswerk in aansluiting op de tweevolumecultuur van zijn voornaamste concurrenten tracht deze Japanner zijn populariteit alvast een flinke impuls te geven. Heeft onze in een felblauwe Sport-plunje gestoken 2.0R genoeg in huis om die woorden in daden om te zetten?

In dit artikel : Subaru, Subaru Impreza

Geschreven door op