Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en actualiteit van het AUTOSALON 2020 - 10 > 19/01

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / AUDI A3 2.0 TDI QUATTRO • SUBARU IMPREZA 2.0D : Zoete wraak?

Tegen de stroom in varen leidt vaker tot straf dan loon. Toch lapt de Impreza 2.0D zulke kalenderzegswijzen aan zijn laars en trekt hij met een boxerdiesel ten strijde tegen het establishment. Wie krijgt gelijk, de antiheld of de vaste waarde?

Overzicht :

Het is niet de eerste keer dat de Subaru Impreza en de Audi A3 elkaar strak in de koplampen kijken. Tijdens een confrontatie in rallystijl rolden ze al eens met elkaar over de grond als STi en S3 met een Mitsubishi Lancer Evo als scheidsrechter. Dat is alweer geleden van AutoWereld 228 voor de lezers die het nog eens willen opsnorren. Omdat hij er het best in slaagde het rallygevoel naar de dorpsstraat te vertalen, ging de Subaru toen met de overwinningskrans aan de haal. Niet geheel verwonderlijk natuurlijk, gezien het jarenlange engagement van de Japanners op de bühne van het WRC, maar het wordt een ander paar mouwen als we aan dat plot een dieselblok toevoegen. Hun expertise inzake 4x4-technologie dwingt quasi evenveel respect af, hun reputaties zijn net zo historisch, alleen kan Audi zich ook een heuse dieselspecialist noemen, terwijl Subaru slechts aan zijn proefstuk toe is. Een gewaagd proefstuk zelfs, omdat de ingenieurs voor hun eerste zelfontbrander trouw bleven aan de boxerlay-out. Maar daarmee leren we je weinig nieuws. Als de A3 zijn weerwraak wil uitoefenen, dan is dit het uitgelezen moment. Zijn klassieke vier-in-lijn haalt uit dezelfde cilinderinhoud immers 20 pk meer en dat geeft hem alvast een voordeel op papier. Laat het gekletter van de wapens of de motoren, je kiest maar beginnen!

-

In dit artikel : Audi, Audi A3 , Subaru, Subaru Impreza

Geschreven door op