Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / SUBARU OUTBACK 2.0D : Gezapige natuurliefhebber

De nieuwe Legacy laat België links liggen, enkel de daarvan afgeleide Outback komt naar ons land. Met de gekende boxerdiesel met CVT.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

Het zegt veel over Subaru, het feit dat we onderweg met deze Outback begroet werden door andere Outback-rijders. Naar elkaar zwaaien, we wisten dat Land Rover Defender-eigenaars het doen, of motards of oldtimerliefhebbers, maar blijkbaar dus ook de Subaristen. De hondstrouwe aanhang van een klein merk met eigenzinnige producten. Al moeten ook de Japanners mee met de heersende trends. Sterker nog, hun voormalige kernmodellen, de Impreza en de Legacy, bestaan in hun huidige gedaanten enkel nog in softroaderformaat, als XV en Outback. Ook zij moeten meedoen met wat de automarkt dicteert, al doen ze dat als 4x4-specialisten uiteraard wel met een pak geloofwaardigheid op zak. Nu is de Legacy ook niet helemaal verleden tijd, vanaf het najaar leeft zijn erfenis door in de nieuwe Levorg, een sportieve break in een iets kleiner formaat.
Meelopen doen de motoren niet, zoals bij de vorige generatie zijn er twee viercilinderboxers, een 2.5 op benzine en een 2.0 op diesel, beide met CVT, oftewel Lineartronic. Een manuele zesbak is wel ontwikkeld, maar in ons land niet verkrijgbaar. Een beperkt aanbod dus, eens kijken of dat kan volstaan.

In dit artikel : Subaru, Subaru Outback

Journalist AutoGids/AutoWereld

De concurrenten