Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / PEUGEOT 508 RXH // SUBARU OUTBACK 2.0D // VW PASSAT ALLTRACK 2.0 TDI : Spoorzoekers

Wroeters die toch undercover blijven op het asfalt, hebben niet alleen hun eigen charme, maar ook hun eigen idee over aandrijving en uitvoering. Neem nu de Subaru Outback, de Volkswagen Passat Alltrack en de Peugeot 508 RXH. Onder dat veldharnas zit telkens een andere insteek. Dan is er de kleiput als ultieme scherprechter.

Overzicht :

Werp een vluchtige blik op de Subaru Outback, Peugeot 508 RXH en Volkswagen Passat Alltrack en je vermoedt meteen dat ze alle drie lustig uit hetzelfde vaatje tappen met hun opgekrikte pose en hun geplastificeerde smoelwerk. Klopt, dit zijn breaks die zich distantiëren van parvenu’s met wél de looks maar niet de kunde. Slijk mag, evenals lastige hellingen en geen van de drie betuigt schrik om aan de achterbumper nog wat last op sleeptouw te nemen. Toch is elkeen anders. Zo vertrouwt de Outback op grootmoeders recept dat een continue vierwielaandrijving afroomt met een stevige soeplepel degelijkheid. De dieselmotor met zijn boxerconfiguratie smaakt het gerecht onconventioneel af. De Volkswagen Passat is een kind van zijn tijd. Je kan hem krijgen als voorwielaandrijver - maar waarom? - of zoals hier in combinatie met de intelligente Haldexkoppeling die er een Touareg met een kleiner ego van maakt. Aan het andere uiteinde staat de Peugeot 508 RXH. Noem het een marketingauto, maar zijn forsere inborst liegt er niet om. Gezegend met hybride technologie is het de meest gesofisticeerde van deze posse. En hij heeft een volelektrische 4WD-stand. Permanent, variabel of elektrificerend? Een ongeasfalteerd dagje stappen mag het pleit beslechten.

IS OFFROADEN HIER EEN ZAAK VAN SCHONE SCHIJN OF BITTERE ERNST?
Journalist AutoGids/ AutoWereld