Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / TOYOTA GT86 (3)

'Waarom zouden we onze GT86 niet eens tunen?' Tot op vandaag weten we nog altijd niet wat er nu precies in die cake zat.

TOYOTA GT86 (3) #1
Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het begon eigenlijk allemaal op een rustige maandagmorgen. De eerste kop koffie was nog druk doende hersencellen uit weekendmodus te halen, een opstartoperatie die nogal eens wil gepaard gaan met andere kalm-aan-acties. Zoals wat scrollwerk doorheen de fotografische opbrengst van een weekje SEMA.

Het grootste tuningfestival van de States zorgt immers keer op keer voor visueel vuurwerk, een traditie waar editie 2013 geen uitzondering op vormt. Net zoals die beelden gewoontegetrouw leiden tot geanimeerde discussies ten huize AutoWereld. Verbaal gepingpong dat meestal uitdooft als iedereen toe is aan zijn tweede shot caffeïne. Meestal. ‘Wat als we onze GT86 nu eens onder handen zouden nemen?’ ‘Hoe dan?’ ‘Misschien moeten we hem laten wrappen?’ De rest is de zogeheten geschiedenis.

_MG_6212

‘Hoe hadden jullie dat dan precies gezien?’ Aan het woord is Dirk Teughels, bezieler van XL Reklame en in deze plastisch chirurg van dienst. De blauwdrukken van onze GT86 staan maagdelijk blank op zijn scherm, klaar om ingekleurd te worden. We kijken nog een laatste keer richting parking, waar onze langeduur-Toyota in zijn oorspronkelijk oranje hesje staat te blinken. ‘Doe maar matzwart. Maar misschien met een scheur erin. Alsof er een stuk uit de wrap werd getrokken. En daaronder dan het AutoWereld-logo. Zou dat niet cool zijn?’

_MG_6398

Een paar muisklikken later staat een eerste ontwerp op papier. ‘En? Wat denken jullie?’, vraagt de artiest van dienst. Dit is niet cool, dit is retecool! En wij die dachten dat we onredelijke eisen aan het stellen waren. ‘In principe is alles mogelijk. Zolang we het geprint krijgen, kan het rond jullie Toyota. Da’s nu eenmaal de specialiteit van het huis,’ knipoogt Dirk.

TipWil je zelf graag eens achter het stuur van onze GT86 kruipen? Klik dan door.


_MG_6248

Christophe Ost, één van de anciens, haalt de schaar voor het eerst door het vinyl. 'Wrappen is een precisiewerk dat heel wat ervaring vergt. Het vraagt dan ook een zeker leerproces vooraleer je het echt in de vingers hebt. Zelfs nu nog, na al die jaren, leer ik nog regelmatig bij. Maar dat komt nu meer dan van pas. De GT86 heeft namelijk veel meer uitgesproken details, wat het risico op scheuren vergroot als we te grote oppervlakken ineens willen beplakken. De folie die we gebruiken kan veel hebben, zeker als hij goed is opgewarmd, maar aan alles is een limiet. Zo dus ook aan de rekbaarheid van de wikkel.

_MG_6282

‘Het is niet alleen het plakken dat tijd vraagt. De auto moet eerst gewassen worden, ontvet, nadien moeten alle onderdelen die een vlotte wikkeling bemoeilijken, zoals deurklinken, logo’s enzovoort, eraf en dan pas kunnen we beginnen met de feitelijke bestickering. Om nog maar te zwijgen van de fijne afwerking. Er mag geen streepje oranje meer te zien zijn, wat een bijzonder oog vraagt voor detail. Werkelijk elk gaatje en kiertje moet overtrokken worden. Geloof me, da’s een monnikenwerk. Maar het is net dat precisiewerk dat de job zo leuk maakt. Ik kom er volledig van tot rust. Het is dus zeker geen straf om aan jullie Toyota te werken. Maar als jullie mij nu willen excuseren. Anders duurt het nog langer vooraleer jullie er weer de hort mee op kunnen.’

Nog een vriendelijk glimlach, een stevige handdruk en hop, weg is hij. Terug naar zijn atelier. Of moeten we zeggen het bevallingskwartier? Want als Christophe klaar is, is er een nieuwe GT86 geboren. Gelukkig hebben we nu ruimschoots de tijd om de de suikerbonen al in te slaan.

_MG_6375

Meer informatie over XL Reclame vind je op www.xlreklame.be. Wie Dirk en zijn crew graag persoonlijk een bezoekje brengt, dient Battelsesteenweg 342-344, Mechelen in te geven in zijn navigatie.

In dit artikel : Toyota, Toyota GT86

Journalist AutoGids/AutoWereld

De concurrenten