Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / VOLVO V40 CROSS COUNTRY D3 (2)

De V40 Cross Country is op papier de avonturier van de familie. Maar of hij in praktijk dan zoveel verder raakt dan zijn modale broers?

VOLVO V40 CROSS COUNTRY D3 (2) #1
Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Eerst het goede nieuws. Met 40 millimeter meer buikruimte raak je inderdaad verder dan met een huis-tuin-en-keuken-V40. Al volstaat het eerste uit de kluiten gewassen traktorspoor wel om ook de Cross Country een halt toe te roepen. Want zijn stoerdere bumpers, grotere velgen en verticaal gemonteerde dagrijlichten mogen dan al schreeuwen om modder, mechanisch panikeert onze D3 even snel als de bedrijfswagen van John, onze marketinggoeroe.



De vier wielen aandrijven kan wel, maar alleen als er T5 op de kont kleeft. Alle andere motorisaties houden dus enkel de voorwielen op tempo, waardoor er eigenlijk geen verschil is met een normale V40.

Is hij dan niet comfortabeler? Dat zou je verwachten, niet waar? In realiteit echter ontlopen beide versies elkaar nauwelijks. Ja, de Cross Country heeft een iets langere veeruitslag en vangt klappen daardoor iets efficiënter op, maar dat extra dempingscomfort wordt onmiddellijk teniet gedaan door de weinig vergevingsgezinde 19-duimers. Of om het anders te stellen: John bolt even zacht naar het werk als wij.



Rijdt hij dan beter? Ook daar laat de Cross Country de kerk in het midden. Je merkt nauwelijks een verschil, zelfs als het stevig draait en keert. Kortom, de Cross Country moet het vooral hebben van zijn uitdagende looks. Want dat moeten we onze test-Volvo wel geven: hij ziet er een stuk aantrekkelijker uit dan de firmawagen van onze marketeer. Zelfs al beroepen beide V40's zich op dezelfde koetstint. Waarmee nog maar eens wordt bewezen dat kleren weldegelijk de man maken.

In dit artikel : Volvo, Volvo V40

Geschreven door op

De concurrenten