Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Langeduurtest / VOLVO V60 (slot)

This is the end. My only friend, the end. De dagen van onze Volvo zijn geteld. We nemen dus afscheid van de V60, al is dat met gemengde gevoelens.

VOLVO V60 (slot) #1
Prijs
NB
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

Totaal gereden km’s: 14.940
Gem. verbruik testperiode: 6,5 l/100 km


Welgeteld 14.940 kilometer hebben we sinds Nieuwjaar met onze V60 DRIVe afgelegd. Langs heroïsche lokaties als Silverstone, Brooklands en de Nürburgring. Maar vooral heel veel minder heroïsche snelwegkilometers tussen Kortrijk en Brussel. En verschillende consultaties bij de autodokter, want op een half jaar tijd heeft de Zweed veel gesukkeld met zijn gezondheid. We hadden hem nog geen maand of er ging al een band stuk. En enkele weken later hadden we weer prijs, toen vandalen de hele linkerflank bekrasten.

Akkoord, daar kon onze Volvo weinig aan doen, maar het was een voorteken. Slecht karma dat hem doorheen de hele testperiode volgde. Zo faalde hij ook in de koffertest tegen de V50 van onze lay-outer Bert. Van deze DRIVe-versie hadden we eveneens verwacht dat hij wonderen zou doen voor het brandstofbudget. Een gemiddeld verbruik (over zes maanden) van 6,5 liter per 100 kilometer is echter eerder teleurstellend voor een auto met spaarambities.

Daar komt nog bij dat je heel wat offers dient te brengen voor dat groene logo. Een lang gespreide zesbak maakt dat je de, sowieso al rumoerige, diesel hoog in de toeren moet jagen bij het opschakelen. En de met het oog op aerodynamica verlaagde ophanging is bovendien te hard, zeker in combinatie met de 17-duimsvelgen.

Er is echter ook goed nieuws. Naar welbehagen toe steekt geen van de andere panelleden de Volvo naar de kroon. Zo pronken de zetels met een ongezien zitcomfort, terwijl de uitgebreide uitrusting een aangename compagnon bleek op onze (verre) verplaatsingen.

 

In dit artikel : Volvo, Volvo V60

Geschreven door op

De concurrenten