Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwigheden / Nieuwe BMW 3 Reeks rondt testwerk af

Als opwarmer voor de komst van zijn volgende 3 Reeks geeft BMW al een reeks foto’s én een filmpje van de laatste testsessies op de Nürburgring vrij. We krijgen ook al de eerste technische details.

Het is nog wachten tot begin 2019 voor de nieuwe BMW 3 Reeks wordt voorgesteld. Zonder camouflage, bedoelen we. Om ons ongeduld wat te temperen heeft BMW een paar foto’s en een video gepubliceerd. Die werden gemaakt tijdens waarin testritten met de auto, we krijgen over de nieuwe grote middenklasser ook al wat informatie.

Alles is nieuw

De auto staat op het CLAR-platform van de 5 Reeks, wat betekent dat zowel de ophanging, de remmen als de besturing nieuw zijn. Met het oog op de rijdynamiek heeft BMW zijn best gedaan om deze 3 Reeks een perfecte statische gewichtsverdeling van 50/50 te geven. Het zwaartepunt zou 1 centimeter lager liggen en de auto weegt ook 55 kilo minder bij een vergelijkbare motorversie.

Desondanks is de structuurstijfheid nog toegenomen, wat de precisie ten goede komt. Kortom, het rijplezier bleef een heel belangrijk punt bij de ontwikkeling van het BMW-model. De constructeur heeft bovendien een nieuwe generatie schokdempers ontwikkeld die storende koetswerkbewegingen beter afremmen. De optionele M-ophanging krijgt een specifieke ijking en een actief integraalstuur (vierwielsturing en stuur met variabele ontdubbeling). Op de M-versies zou blijkbaar een sperdifferentieel als optie worden aangeboden.

Minder verbruiken

Het motorenpalet krijgt onder meer een nieuwe viercilinder (in verschillende vermogensversies), waarover BMW verder nog niets kwijt wil. De constructeur jubelt daarentegen wel dat het gemiddelde verbruik van het hele gamma met 5% is gedaald, onder meer dankzij de Steptronic-achttrapsautomaat. De benzinemotoren krijgen vanzelfsprekend allemaal een partikelfilter (Euro 6d-Temp). Meer informatie volgt allicht nog in de loop van dit jaar.

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken