Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / LEXUS GS 450h : Tegendraads

De GS het kneusje van het E-segment? Dan toch niet als het van Lexus en zijn nieuwe 450h afhangt.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00 /20

Overzicht :

Vier. Ziedaar het enige goeie antwoord op de vraag hoeveel GS-generaties Lexus al op de markt losliet. Let wel, dat is inclusief deze nieuwste editie. We geven het even mee voor mocht je straks aan de toog om een topic verlegen zitten, want voorts is deze info eigenlijk totaal irrelevant. Waarom? Wel, omdat geen van de drie voorgaande edities zich in ons land echt in de kijker wist te rijden. We zouden liegen. In 2006, toen de vorige GS 450h werd gelanceerd, mochten de Lexus-dealers hun orderboeken al eens vaker openslaan. Maar zelfs dan bleven de verkoopsaantallen marginaal in vergelijking met wat de Duitse garde in diezelfde periode wist om te zetten. Daar zijn een aantal verklaringen voor. Om te beginnen loopt er bij ons, Belgen, diesel door de aderen, een aandrijvingsmogelijkheid die Lexus in die klasse niet in de aanbieding had (en tot op vandaag nog steeds niet heeft). Bovendien was ook Vadertje Staat destijds niet echt tuk op dergelijke pk-zwangere V-motoren, waardoor eventuele klanten ook fiscaal dienden te boeten voor hun gewaagde keuze. Zelfs als die met die 450h voluit de groene kaart trokken. En dan was er nog het ietwat oubollige imago dat de GS doorheen zijn verschillende cycli bij elkaar spaarde. You never get a second chance to make a first impression, zelfs niet als er onder die conservatieve looks een hypermoderne aandrijving schuilt. Dus diende de Lexus zich in Europa al sinds zijn ontstaan tevreden te stellen met de kruimels die de Duitse drie lieten liggen. Maar zelfs in Japan is trop op een gegeven moment trop. Het hele concept werd nogmaals tegen het licht gehouden en waar nodig bijgevijld. De huidige GS komt dan ook met de belofte dat er naar de (Europese) verzuchtingen werd geluisterd en met de pijnpunten werd afgerekend. Ingrepen die bijgevolg zouden moeten volstaan om ook in Ingolstadt, Stuttgart en München voor het nodige angstzweet te zorgen. Wel, de GS mag dat vandaag komen bewijzen. Wij zorgen wel voor een deo.

In dit artikel : Lexus, Lexus GS

Journalist AutoGids/AutoWereld

De concurrenten