Er valt geen speld tussen te krijgen. De S-Klasse blijft vorstelijk op zijn troon zitten als bestverkochte luxelimousine in Europa. Maar er komen wel een paar jonge pretendenten aan zijn troonpoten zagen, zoals de gloednieuwe en commercieel goed gestarte Audi A8, alsook de Lexus LS waarvan de lak amper droog is. De top bereiken is één zaak, er blijven zitten weer een geheel andere. Zeker in tijden waar technologische evolutie als een wervelwind over het autolandschap woeit en zeker in een klasse die enkel perfectie en grenzeloze ambitie nastreeft. Op de lauweren rusten is echter allerminst de geliefkoosde tactiek van Duitslands bekendste ster. De gefacelifte S-Klasse kan namelijk rekenen op een volledig nieuwe generatie zescilinders, waarbij het merk zelfs terugkeert naar een lijnformule. Je zou het de terugkeer van een ver verleden kunnen noemen. Ons allemaal goed, zolang de V van victory maar geen L van loser wordt. Alleen een Week Met kan uitsluitsel geven.