Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

black friday

Black Friday : je jaarabonnement vanaf 32 euro!

Ik geniet van dit aanbod

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Ik abonneer me

Vergelijkende test / PEUGEOT 308 GTi // PEUGEOT 309 GTI (1985) : Het puntje op de i

Hij heeft niet de uitstraling van de iconische 205 GTi, maar net dat maakt van de Peugeot 309 GTi een bereikbaardere youngtimer. En een interessante, zoals blijkt uit deze confrontatie met zijn nakomeling, de 308 GTI.

Overzicht :

In troebele tijden wordt, met een regelmaat waarvan zelfs een Zaanse klok tureluurs zou worden, geschreeuwd dat het vroeger allemaal beter was. Wanneer we ons na zoveel jaren opnieuw achter het stuur van de Peugeot 309 GTI vleien, durven we hieraan toch wel te twijfelen. Vooral dat spuuglelijke plastic ding voor onze neus, waarvan de vorm gelukkig nog net laat vermoeden dat het om een stuurwiel gaat, doet ons twijfelen of we dit in onze jonge jaren echt wel een leuke auto vonden. Want het blijft niet alleen bij het stuur, het hele dashboard en de middenconsole zijn gefabriceerd uit een materiaal waarvoor ze nu zelfs in China het hoofd afwenden. Gelukkig staat er een stel goed zittende stoelen in de 309 GTI. En neen, dit is niet typisch voor de Peugeots uit die tijd. In de 205 GTI zat immers een er weliswaar fragiel uitziend, maar wel met leder bekleed sportstuurtje. Waarom dus?

IS DE SNELSTE 308 DE AUTO VOOR ALLEDAG, DAN IS DE 309 GTI HET SPEELTJE VOOR ’S ZONDAGS

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 309 , Peugeot 308