Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Peugeot

308 SW

Peugeot 308 5d (2022)
Compacte middenklassers

Compacte middenklassers

  • Peugeot
    308 5d (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 33100 - 38200€ 128 - 148 g/km (WLTP)
    Benzine 28950 - 35800€ 125 - 147 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 39250 - 45450€ 4 - 145 g/km (WLTP)
Peugeot 308 SW (2022)
Breaks

Breaks

  • Peugeot
    308 SW (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 34100 - 39200€ 129 - 148 g/km (WLTP)
    Benzine 29950 - 36800€ 127 - 147 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 40250 - 46450€ 23 - 28 g/km (WLTP)

    Peugeot 308 SW

    De breakversie van de Peugeot 308, oftewel de SW, werd samen met de vijfdeurs in de herfst van 2021 gelanceerd. Met een lengte van 4,64 meter is de 308 SW 28 centimeter langer dan de vijfdeurs, een verschil dat hem gedeeltelijk in de wielbasis zit en gedeeltelijk in de achteroverhang. Dat resulteert in een riant koffervolume van meer dan 600 liter onder het bagagescherm, of 1.634 liter met de achterbank neergeklapt. Let wel, de plug-inhybride versies moeten vanwege de batterij 60 liter inboeten. Het interieur is identiek aan dat van de berline; ook hier maken de gebruikte materialen maken over het algemeen een degelijke indruk. De instrumenten zijn standaard digitaal, en ook het aanraakscherm op de middenconsole is altijd van de partij. Het motorenpalet mag dan al beperkt lijken, het zit wel doordacht in elkaar, met twee benzines (110 en 130 pk, allebei varianten van de 1.2 PureTech), één diesel (130 pk) en twee plug-inhybrides (180 en 225 pk, allebei 100 procent fiscaal aftrekbaar voor professionals. Het weggedrag van de 308 SW doet de reputatie van Peugeot alle eer aan, met een snedige voortrein en een stuurinrichting die veel gevoel geeft. Alleen de centreerneiging van het stuur had beter gekund. De 308 SW is groot geworden, zowel qua binnenruimte als qua afwerking en technologische snufjes, terwijl hij als vanouds ook prettig stuurt, zoals het een goede Peugeot betaamt. Kortom, al het goede van de voorganger, maar met nog wat meer verfijning en zachtheid erbovenop.

Vorige Peugeot-modellen
Peugeot 308 5d 2021
Peugeot 308 SW 2021
Peugeot 308 SW 2020
Peugeot 308 5d 2020
Peugeot 308 5d 2018
Peugeot 308 SW 2018
Peugeot 308 SW 2017
Peugeot 308 5d 2017
Peugeot 308 SW 2016
Peugeot 308 5d 2016
Peugeot 308 CC 2015
Peugeot 308 CC 2014
Peugeot New 308 5d 2014
Peugeot 308 SW 2014
Peugeot 308 5d 2013
Peugeot 308 CC 2009
Peugeot 308 SW 2008
Peugeot 308 3d 2007
Peugeot 308 5d 2007

Tests Peugeot 308

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget