Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / MCLAREN 650S SPIDER // PORSCHE 911 TURBO S CABRIOLET : Van de wereld

De zoektocht naar de meest polyvalente sportwagen ter wereld eindigde altijd bij de Porsche 911 Turbo. En dan kwam McLaren plots met de 650S aanzetten.

Overzicht :

In alle mogelijke vormen en maten. Om de haverklap komt Porsche met nieuwe variaties op het 911-thema aanzetten, speciale edities die hun bestaansreden proberen te verantwoorden door wat punten en komma’s te verplaatsen. Zoals de tot 80 exemplaren gelimiteerde Martini Racing Edition waarmee Stuttgart de comeback in de 24 Uur van Le Mans viert. Een enkel in het wit of het zwart verkrijgbare en met de gekende oorlogskleuren getooide Carrera S met het Aerokit Cup-koetswerk, het Sport Chrono-pakket en een Bose-geluidsinstallatie. Best mooi, maar voor ons hoeven dergelijke actiemodelletjes niet. Het bestaande 911-portfolio is ons zo al volledig genoeg. Het is en blijft een geniale auto, de ‘Neunelfer’. Natuurlijk neigen wij het meest naar de GT3, de circuitjongen die zich net zo goed amuseert op de openbare weg. Of was het nu andersom? Een aerodynamisch verantwoorde beauty met een atmosferische boxer die tot 9.000 toeren draait, meer moet dat zelden zijn. Toch niet als Porsche de brandproblemen onder controle krijgt die tot een ietwat gênante en peperdure terugroepactie van het model leidden. Nu zijn we net zo blij met een gewone Carrera, al hebben we die dan het liefst als retromoderne Targa. Er is slechts één 911 die wat weerzin opwekt, waarvoor we eerder terugdeinzen dan dat we een gat in de lucht springen... De Turbo S Cabriolet. Ofwel neem je een Turbo ofwel neem je een Cabriolet, maar de combinatie wringt. De talloze modificaties aan zowel het koetswerk als het onderstel waarmee de ingenieurs de wild trappelende paardenstal in het gareel proberen te houden, staan haaks op een gescalpeerde sportwagen met stoffen wegklapdak. Je vraagt Vincent Kompany toch niet om zonder beenbeschermers te spelen? Of Thibaut Courtois zonder handschoenen? Daarom laten vele kenners deze jongen liever links liggen, halen ze hun neus op voor wat ze neerbuigend de Porsche voor louche zakenlui en Slavische topmodellen noemen. Nu ja. Als een Russische schone haar lange benen in een 911 Turbo Cabrio wil vleien, dat ze dat dan vooral doet. Ze had haar ranke lijfje net zo goed kunnen verstoppen in een dikke Cayenne met geblindeerde ruiten.

DIE JONGENS ZIJN DUIDELIJK GEWEND OM F1-WAGENS TE MAKEN

In dit artikel : Porsche, Porsche 911 , McLaren, McLaren 650S

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas