Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Opel Crossland 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • De in 2017 gelanceerde Crossland X kreeg voor 2021 een facelift, waarbij meteen de ‘X’ in zijn naam kwam te vervallen. Deze kleine cross-over heeft Franse genen, want het rust op het onderstel van de Citroën C3 Aircross (en dus van de vorige Peugeot 2008). Het interieur is behoorlijk sober en somber, maar de moduleerbaarheid is verzorgd, dankzij een verschuifbare (maar helaas oncomfortabele) achterbank. De rugleuning is in drie delen neerklapbaar om het sowieso al aantrekkelijke laadvolume nog te vergroten. Voorin kun je kiezen voor erg goed zittende ergonomische voorstoelen.

    De motoren komen allemaal van PSA. Benzinerijders hebben de keuze uit twee versies van de drukgevoede 1.2-driecilinder, met respectievelijk 110 en 130 pk, de eerste met een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen, de tweede standaard met een zestrapsautomaat. Als diesel doet de 1.5 BlueHDi dienst, hier omgedoopt tot Turbo D. Hij bestaat enkel nog met 110 pk en een manuele versnellingsbak – de variant met 120 pk en een zestrapsautomaat is verdwenen. Alle versies zijn voorwielaangedreven, al biedt Opel wel een geavanceerd ESP aan (IntelliGrip), om de trekkracht op onverharde paden te verbeteren. Op het asfalt vertoont de Crossland in alle omstandigheden een gezond weggedrag, alleen biedt het stuur maar weinig feedback. De ophanging is overigens aan de droge kant, gelukkig zonder dat het oncomfortabel wordt.

    De Crossland kan rekenen op een erg goede verhouding tussen buitenmaten en binnenafmetingen, een moduleerbaar interieur en een behoorlijk gunstige verhouding prijs-uitrusting. Hier en daar kan de afwerking wel wat beter, terwijl de geluiddemping op de snelweg wat licht uitvalt en het weggedrag niet meteen speels te noemen is.

  • Diesel

    • Manueel
    • 110 pk
    • 3.7 l / 100 km
    • CO2: 120-127 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 120 pk
    • 3.8 l / 100 km
    • CO2: 130-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 120 pk
    • 3.8 l / 100 km
    • CO2: 130-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 120 pk
    • 3.8 l / 100 km
    • CO2: 130-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Manueel
    • 83 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 133-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 83 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 133-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 83 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 133-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 110 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 129-132 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 110 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 130-137 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 131 pk
    • 4.9 l / 100 km
    • CO2: 137-142 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 129-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 129-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 129-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Opel Crossland

Onze tests

Nieuws Opel

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget