Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Renault Twingo 5d 2015

  • Niet meer beschikbaar
  • Nadat zijn bloedbroeder bij Smart – de Forfour – op het eind van zijn carrière de benzinemotor had afgezworen ten voordele van een puur elektrische aandrijving, was het een kwestie van tijd voor de Renault Twingo dat ook zou doen. Aan het guitige koetswerkontwerp veranderde niks, en ook de binnenruimte en het koffervolume van de ondertussen geschrapte benzineversie blijven intact. Voorin verwelkomt het Easy Link-infotainmentsysteem extra EV-functies, zodat je bijvoorbeeld de route kunt plannen op basis van de beschikbare laadpalen. Het dashboard ziet er leuk uit, maar de kwaliteitsindruk is niet meer dan matig.

    De 82 pk en 160 Nm sterke elektromotor van de Twingo Electric – tegenwoordig met de toevoeging E-Tech – is dezelfde als bij de Smart Fortwo EQ en wijlen de Forfour EQ, maar Renault gebruikt wel een ander accupakket, met een iets grotere capaciteit. Al hoef je met net geen 22 kWh (netto) nog altijd geen wonderen verwachten van het rijbereik: volgens de WLTP-cijfers bedraagt de actieradius 190 kilometer, een waarde die je in de praktijk kunt benaderen zolang je in de stad blijft. Snelladen op gelijkstroom is niet mogelijk – nog een bewijs dat er geen kilometervreter in deze Renault schuilt. De interne lader is daarentegen bijzonder veelzijdig en kan zelfs 22 kW aan. Met de versnellingspook kan je de remenergierecuperatie manipuleren in drie niveaus, maar echt one pedal driving is niet mogelijk.

    De Renault Twingo was altijd al vooral in zijn element in een stadsomgeving. Daar komt deze elektrische versie helemaal tot haar recht. De prijs is bijzonder scherp voor een EV, maar blijft absoluut gezien hoog, zeker omdat het concept toch nog best wat beperkingen inhoudt.

  • Benzine

    • Manueel
    • 90 pk
    • 4.3 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 90 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 71 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 71 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 71 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Renault Twingo

Onze tests

Nieuws Renault

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget