Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Suzuki Vitara 5d 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • Terwijl de iets langere S-Cross binnen het Suzuki-gamma meer op gezinnen mikt, rekent de hippere Vitara op zijn look om een jong en trendy cliënteel te veroveren. Voor 2022 onderging hij trouwens voor de tweede keer een lichte facelift en kreeg hij nieuwe koplampen en ledverlichting. Binnenin hebben de inzittenden een goed overzicht over de weg en ruim voldoende plek. De moduleerbaarheid stelt daarentegen niet veel voor: de achterbank is gewoon in ongelijke delen neerklapbaar, maar niet verschuif- of verstelbaar. Een prettige optie is wel het optionele panoramische open dak.

    De jongste facelift bracht ook een belangrijke en logische evolutie onder de motorkap: de 1.5 "Strong Hybrid", waarvan de 1.5 met 102 pk gekoppeld wordt aan een elektromotor (33 pk) om een gecumuleerd vermogen en koppel van 115 pk en 138 Nm te bieden. Dit hybride aandrijfgeheel kwam er dankzij de akkoorden met Toyota en is te krijgen met voor- of vierwielaandrijving (AllGrip), maar de gerobotiseerde versnellingsbak met zes verhoudingen is standaard. Daarnaast blijft ook de drukgevoede en 129 pk sterke 1.4-viercilinder met mildhybridetechnologie op 48 volt verkrijgbaar (voor- of vierwielaandrijving). De vierwielaandrijving (met gestuurde koppeling) staat hier wel eerder ten dienste van het weggedrag dan van de terreincapaciteiten.

    De Vitara oogt stijlvol en rijdt aangenaam, maar blinkt vooral uit door zijn uitstekende verhouding tussen buitenmaten en binnenruimte. Bovendien is zijn standaarduitrusting vrij volledig. Het beperkende uitrustingsbeleid van de Japanners moet je er dan wel bijnemen.

  • Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 129 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 128-133 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 129 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 140-146 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 129 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 128-133 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 129 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 140-146 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Suzuki Vitara

Onze tests

Nieuws Suzuki

Aanbevolen nieuwsberichten