Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volkswagen Up! 5p 2012

  • Niet meer beschikbaar
  • De Up gaat al sinds 2011 mee, met een tussentijdse facelift in 2017. Hij bestaat als drie- en vijfdeurs en is de enige overblijver van wat oorspronkelijk een trio was – de Seat Mii en de Skoda Citigo zijn intussen van de Belgische markt verdwenen. Ondanks zijn beperkte lengte van 3,54 meter mag VW’s kleinste als een volwaardige vierzitter worden beschouwd. De koffer betaalt logischerwijze het gelag: de glazen achterklep geeft op papier dan wel toegang tot een aantrekkelijk volume van 251 liter, in de praktijk zitten die liters hem vooral in de hoogte. Het dashboard is eenvoudig opgebouwd, maar degelijk afgewerkt. De standaarduitrusting is beperkt tot het strikte minimum, al is een klimaatregeling zelfs op de basisversie al inbegrepen. Met zijn overzichtelijke koetswerk en comfortabele ophanging komt de Up vooral in de stad tot zijn recht.

    Het bescheiden gamma telt enkel eenliter-driecilinders. De atmosferische basisversie van 65 pk is gewillig en zuinig en kan al volstaan. Voor meer rijplezier kun je terecht bij de sympathieke GTI, die dankzij een turbo 115 pk uit dezelfde motor haalt en voorzien is van een manuele zesbak en een verlaagde ophanging. Tot slot is er nog een CNG-variant op basis van de atmosferische eenliter, goed voor 68 pk. Die Eco Up moet met een aardgastank van slechts 11 kilogram en een bijkomende benzinetank van amper 10 liter echter al gauw een tankstation opzoeken.

    De Up laat een degelijke indruk na en is functioneel opgevat. De afwerking is goed en ondanks de compacte buitenafmetingen biedt de kleine Volkswagen voldoende plaats voor vier inzittenden. De prijs is echter vrij hoog, zeker gezien de karige standaarduitrusting.

  • Benzine

    • Manueel
    • 60 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 60 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 60 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 60 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 75 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    LPG

    • Manueel
    • 68 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen

Tests Volkswagen Up!

Onze tests

Nieuws Volkswagen

Aanbevolen nieuwsberichten