Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 13890 - 17740€ | 109 - 114 g/km (WLTP) |
Fiat Panda
Nadat de derde generatie van de Panda – die al meegaat sinds 2011 – een eerste update kreeg in 2018, onderging hij nogmaals een lichte ingreep voor 2021. Deze 3,65 meter kleine Italiaan pakt nog altijd uit met een uitstekende verhouding tussen buitenafmetingen en binnenruimte. Bovendien is het interieur vlot toegankelijk dankzij het hoge koetswerk en de standaard vijf deuren. De koffer heeft een volume van 225 liter. Als optie kun je een deelbare en over 16 centimeter verschuifbare achterbank bestellen, evenals een neerklapbare rugleuning voor de passagiersstoel voorin. Het gamma bestaat uit drie subfamilies: Life, City en Sport, elk met hun specifieke look en uitrusting. Het veer- en geluidcomfort is aanvaardbaar, maar de schokdemping kan beter en de elektrisch bekrachtigde stuurinrichting voelt te licht aan. Het benzineaanbod begint bij de de 1.0 Hybrid (70 pk), een driecilinder met (bescheiden) mildhybride ondersteuning. Voor de 4x4-uitvoeringen staat de 0.9 TwinAir op het programma, een tweecilinder-turbo met 85 levendige pk’tjes. Die 4x4-versies zijn voorzien van een bijzonder korte eerste versnelling, om makkelijker op een glibberige ondergrond te kunnen vertrekken. Veelrijders kunnen opteren voor de CNG-variant van de TwinAir (70 pk). De Panda pakt uit met een fris design, een functioneel en behoorlijk ruim interieur en interessante motoren. Ook de beschikbare veiligheidsuitrusting is up-to-date. Voor moduleerbaarheid in het interieur moet je wel in de geldbeugel tasten.