Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 33095 - 46605€ | 118 - 153 g/km (WLTP) |
Benzine | 29815 - 55130€ | 119 - 185 g/km (WLTP) |
Aardgas | 34890 - 39395€ | 105 - 115 g/km (WLTP) |
Volkswagen Golf Variant
De huidige Golf Variant, gebaseerd op de achtste generatie van de populaire middenklasser, werd in de herfst van 2020 gelanceerd. Vergeleken met de berline heeft de breakversie voor het eerst een 44 millimeter langere wielbasis, waardoor hij qua beenruimte op de achterbank nu bijna op het niveau van de technisch identieke Skoda Octavia komt. Ook qua kofferruimte komt de Golf VIII Variant in de buurt van zijn Tsjechische neef, met een volume van 611 tot 1.642 liter. Optioneel is een gemotoriseerde achterklep verkrijgbaar. Het interieur en de uitrusting lopen gelijk met die van de vijfdeurs – ook hier doen schermen en touchpads dienst als interface. Onder de kap van de Variant vinden we in grote lijnen het motorenaanbod van de berline. Een GTI komt er van de break niet, maar er is wel een 320 pk sterke R-versie. Verder zien we bij de benzinevarianten TSI’s van 1 liter en 1,5 liter groot, met een mildhybride ondersteuning op 48 volt (eTSI) in combinatie met de DSG. Daarnaast is er een 1.5 TGI op CNG van 130 pk. De diesels, twee liter groot en 115 of 150 pk sterk, zijn eveneens van de partij. De 2.0 TSI van 190 pk en 200 pk sterke 2.0 TDI zijn het voorrecht van de stoere Alltrack-variant, met extra bodemvrijheid en standaard permanente vierwielaandrijving. De Volkswagen Golf Variant is weer een stukje gegroeid en geeft daarmee zijn passagiers én hun bagage de nodige ruimte. Goedkoop is hij allang niet meer, maar hij is wel veelzijdiger dan ooit. Maar aangezien deze auto vooral populair is in een bedrijfscontext, doen ze er in Wolfsburg goed aan snel werk te maken van de plug-inhybrides.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 32490 - 44055€ | 110 - 143 g/km (WLTP) |
Benzine | 29170 - 55130€ | 117 - 180 g/km (WLTP) |
Hybride benzine Plug-in | 43255 - 46605€ | 21 - 28 g/km (WLTP) |
Aardgas | 34275 - 38195€ | 103 - 110 g/km (WLTP) |
Volkswagen Golf
Deze achtste generatie van de VW Golf, die in 2019 uitkwam en enkel nog als vijfdeurs bestaat, is met zijn 4,28 meter een van de compactste modellen in dit segment. Niettemin biedt hij nog altijd aardig wat binnenruimte, ook achterin en in de koffer. In het interieur gaat alles nu digitaal via een groot scherm achter het stuurwiel dat als instrumentenpaneel dient (tot 10,25 duim), met in het verlengde ervan een tweede scherm van 8,25 duim op de middenconsole. Fysieke knoppen zijn er vrijwel niet meer, zelfs het audiovolume of de temperatuur regel je via touchpads. Erg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet. Het rijgedrag is typisch Golf: niet erg speels, maar wel sereen en comfortabel. Optioneel is een gestuurde schokdemping verkrijgbaar. Het klassieke gamma is erg uitgebreid en telt naast drie varianten van de 2.0 TDI (115, 150 en 200 pk) nog drie- en viercilinders op benzine (110 tot 150 pk), die er met DSG mildhybride ondersteuning bijkrijgen. Sportievelingen kunnen aankloppen bij drie versies van de 2.0 TFSI: de GTI (245 pk), de GTI Clubsport (300 pk) en de woeste R (320 pk). Ook een CNG-versie is verkrijgbaar (1.5 TGI van 130 pk), net als twee plug-inhybrides. Die eHybrid en GTE zijn in totaal 204 en 245 pk sterk en in een zakelijke context voor 100 procent fiscaal aftrekbaar, maar boeten flink aan kofferruimte in. De Volkswagen Golf onderscheidt zich door zijn brede waaier aan aandrijvingen en versies, en stapte onverschrokken het digitale en geconnecteerde tijdperk binnen. Maar zijn hegemonie staat almaar meer onder druk – zelfs vanuit eigen huis, met de ID.3.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoWereld helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.