Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Benzine | 23620 - 34240€ | 117 - 155 g/km (WLTP) |
Aardgas | 26180 - 29870€ | 100 - 100 g/km (WLTP) |
Volkswagen Polo
De zesde generatie van de Polo kwam in 2017 op de markt en onderging in het voorjaar van 2021 een facelift, die hem zowel visueel als technologisch wat meer deed aansluiten bij de huidige Golf. Met zijn lengte van 4,05 meter is dit een van de grootste auto’s in zijn categorie, en de lange wielbasis vertaalt zich in een mooie binnenruimte en in een koffer met een aanzienlijk formaat. Het interieur is net als het koetswerk strak gelijnd, maar past zich aan het digitale tijdperk aan. Zelfs de instapversie is standaard voorzien van een aanraakscherm en een digitale tellerpartij. De connectiviteit is uitstekend, waarbij ook onlinediensten mogelijk zijn. Ook zonder de adaptieve schokdemping die optioneel beschikbaar is, rijdt de Polo levendig en nauwkeurig, terwijl de ophanging altijd een goed comfort verzekert. Het motorpalet is niet bijster uitgebreid. Instapper blijft de atmosferische eenliter-MPI, die met zijn bescheiden 80 pk buiten de stad snel buiten adem raakt. Een pak veelzijdiger is de soepele en zuinige 1.0 TSI met 95 pk (manueel of DSG) of 110 pk (altijd DSG). Voor veelrijders telt het gamma ook nog een CNG-versie (1.0 TGI van 90 pk) en ook de sportieve GTI met zijn 2.0 TSI van 207 pk is terug van weg geweest. De Polo haalt een goed rapport op de meeste vlakken. Hij is ruim, comfortabel, goed afgewerkt en technisch mee met zijn tijd: zowel wat onderstel, veiligheid als connectiviteit betreft, lonkt hij meer dan ooit naar de Golf. Maar Volkswagen laat je wel stevig betalen voor al die kwaliteiten.