Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Ford Ecosport 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • Ondanks de komst van de Puma blijft ook de EcoSport gewoon in het Ford-gamma. Toen hij in 2014 bij ons op de markt kwam, twee jaar na zijn lancering in zijn thuisland Brazilië, droeg deze cross-over zijn reservewiel nog als een rugzak op de achterklep. Sinds 2015 kun je de EcoSport ook zonder dat reservewiel bestellen, hoewel het model ook dan zijn opzij scharnierende kofferdeur behoudt, die toch minder handig is dan een achterklep. Een echte facelift, inclusief aangepaste lichtblokken en bumpers, kwam er voor modeljaar 2018. Binnen deed bij die gelegenheid een nieuw dashboard zijn intrede, dat grotendeels overeenkomt met dat van de huidige Fiesta: de vele knoppen maakten ook hier plaats voor het aanraakscherm van het Sync3-infotainmentsysteem.

    Achterin biedt de EcoSport voldoende plaats voor de benen, maar op de achterbank is het wel vrij smal. Positief is echter dat de twee delen van de rugleuning (in 60/40-verhouding) verstelbaar zijn. Onderweg voel je dat deze Ford kan rekenen op een geslaagd onderstel. Dankzij een gretige voortrein en feilloze bedieningsorganen (stuur en versnellingspook) laat hij zich aangenaam mennen. Enkel de 1.0 EcoBoost van 100 of 125 pk op benzine is nog verkrijgbaar, en alleen maar handgeschakeld.

    De EcoSport is niet meer van de jongste, maar hij blijft origineel, zeker als hij zijn reservewiel als een rugzak meezeult. Dit is een kleine stadsavonturier die echter ook de buitenwegen niet schuwt, waar hij zich onderscheidt door zijn dynamische en speelse weggedrag. De EcoBoost van 125 pk zit hem als gegoten.

  • Benzine

    • Manueel
    • 100 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 138-143 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 125 pk
    • 6.3 l / 100 km
    • CO2: 143-168 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 125 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 142-172 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 125 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 141-165 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Ford Ecosport

Onze tests

Nieuws Ford

Aanbevolen nieuwsberichten